Když v roce 1948 českoslovenští dermatologové vyrobili bílý mastný krém na popraskané a suché ruce, nejspíš ani netušili, že ještě za 70 let bude jejich Indulona nejprodávanějším krémem na ruce v obou zemích dnes již rozděleného státu.

Ochranná pracovní mast A/64, jak se tehdy také nazývala, přitom dosud voní i vypadá stejně a vyrábí se podle stejného receptu na jednom a tom samém místě − v Hlohovci na Slovensku. A do budoucna to také tak zůstane, tvrdí Krzysztof Kaminski, šéf tuzemské a slovenské pobočky skupiny Sarantis. Právě tato společnost Indulonu letos v lednu koupila, dala za ni 8,5 milionu eur (přes 218 milionů korun).

"Na modré Induloně nechceme nic měnit, je to unikátní receptura prověřená generacemi," dodává Kaminski. Podle něj se dá tento krém v modrobílé tubě najít u nás téměř v každé domácnosti.

O tom, že je Indulona v Česku i na Slovensku stále vyhledávaná, svědčí i čísla.

V tuzemsku si Indulona ukrajuje v kategorii krémů na ruce 37procentní podíl na trhu, další hráč, mimo privátní značky řetězců, má kolem šesti procent. Na Slovensku je dominance Indulony ještě výraznější, dělá více než 50 procent prodejů v tomto segmentu, zjistila pro Sarantis agentura Nielsen.

Právě silná pozice známé značky rozhodla o tom, že o ni Řekové projevili zájem. "Jedním ze směrů našeho rozvoje je akvizice lokálních značek. Kupujeme ale jen byznysy, které jsou pro trhy důležité," poodhaluje strategii skupiny poprvé pro české médium třiapadesátiletý Polák, který českou a slovenskou pobočku vede 13 let. Indulona tak není první výraznou značkou, kterou se Sarantis chlubí. Už v roce 2014 firma koupila Astrid za 6,5 milionu eur (přes 167 milionů korun). Ta byla do té doby známá hlavně díky výrobě opalovacích krémů nebo balzámů na rty a v těchto kategoriích měla také vysoké postavení na trhu.