Není to úplně start-up, byť se technologie i značka tváří jako novinka. Ve skutečnosti je SodaStream jen o pět let mladší než jeho nový majitel PepsiCo. Nyní izraelskou firmu, jejíž kořeny sahají do Londýna roku 1903, čeká zásadní proměna. Její přístroje a sirupy pro výrobu domácích limonád se za 3,2 miliardy dolarů stanou součástí portfolia dvojky na globálním trhu nealkoholických nápojů, americké Pepsi.

Úspěch SodaStreamu přicházel ve vlnách. Velikosti pověstné tsuna­mi však dosáhla až ta poslední, aktuální vlna. Firma založená na začátku minulého století hned na startu okouzlila britskou smetánku přístroji na domácí výrobu sifonu. Angličané si jím v prvních třech dekádách ředili gin, společnost se probojovala i do Buckingham­ského paláce a SodaStream prosperoval. S ekonomickou krizí na konci 20. let boom skončil a trvalo 35 let, než se éra sifonu vrátila. Chtělo to nicméně ještě další dva zlomy, než společnost vykročila za definitivním úspěchem. Tím prvním bylo, když se SodaStream na konci minulého století spojil se Soda-Clubem, tím druhým − nejpodstatnějším −, když v roce 2007 firmu za deset milionů dolarů převzal fond privátního kapitálu Fortissimo Capital a jako výkonného šéfa najal Daniela Birnbauma.