Je to neuvěřitelné, ale 1. září to bude už rok, co od dálnic a silnic mělo zmizet na tři tisíce billboardů. Nestalo se tak. Reklamní firma Czech Outdoor se vzepřela zákonu a na plochy vylepila vlajku. Sázela na to, že státní symbol nelze odstranit, a pokouší se tak hrát o čas. Zároveň totiž leží u Ústavního soudu protest senátorů proti tomuto zákonu a billboardářská lobby má tak stále jistou šanci, že kolem lukrativních dálnic dál přežije. Každý řidič tak den za dnem vidí důkaz, že v Česku platí zákony jen pro někoho.

Pokud chtějí billboardáři hrát tuto absurdní hru dále, tak ji ale hrajme se vším všudy. S vlajkou to totiž není jen tak. Ano, má tu výhodu, že kam ji nalepíte, tam se okolo ní musí chodit s náležitou úctou. Ale taky se o ni musíte starat.

Zákon o užívání státních symbolů ČR jasně v prvním paragrafu říká: "Státní symboly lze užívat jen vhodným a důstojným způsobem." A pokračuje v devátém paragrafu: "Státní vlajka nesmí být používána v poškozeném nebo znečištěném stavu."

A co vidíme kolem dálnic? Vlajky se na spoustě míst krabatí, odchlipují, rohy jednotlivých částí zplihle visí dolů. Pod vlajkami prosvítají původní texty.

Vlajky jsou na mnoha místech špinavé, uprostřed lesů je mnohdy bílý pruh šedý až zelený. Je naprosto zjevné, že billboardáři vlajky neobměňují a jak je tam před rokem nalepili, tak tam v různých podobách stále dožívají. Proto by ustrašené ministerstvo dopravy nemělo lenit a alespoň trochu billboardáře poškádlit.

Za špatné vyvěšení vlajky je pokuta deset tisíc korun. Z asi tří tisíc billboardů jich je pryč nějakých pět set, takže pokud jich zbývá dva a půl tisíce, někdo by měl rychle dostat účet až za 25 milionů.

Jistě, je to jen drobnost, ale alespoň něco. Vždyť o čem přemýšlíte v nekonečných kolonách na dálnicích vedle zplihlé vlajky? Třeba o tom, jak je možné nedodržovat zákony a ještě k tomu hyzdit vlajku republiky. A už tak velká naštvanost v kolonách ve vás ještě vzroste. A to zcela oprávněně.