V Česku není zvykem objednávat si kávu domů jako pizzu, v Číně ale tato služba mění kavárenský byznys. Gigant Starbucks se přizpůsobuje tvrdším podmínkám na čínském trhu a nástupu místních hráčů.

Spojí se s internetovým prodejcem Alibaba Group a jeho službou Ele.me, aby v nejlidnatější zemi světa zastavil úbytek zákazníků a pokusil se je oslovit právě možností objednávky přes mobilní aplikaci a donáškou domů či do zaměstnání. Zároveň firma otevře své pobočky pod názvem Starbucks Delivery Kitchens v supermarketech sítě Hema. "Toto strategické partnerství bude raketovým pohonem pro růst a expanzi Starbucksu v Číně," prohlásil šéf Starbucksu Kevin Johnson, když v Šanghaji oznamoval novou strategii pro Čínu.

Americká firma si v zemi vybudovala jedinečné postavení. Podle údajů Euromonitor International měl Starbucks v roce 2016 podíl na čínském kavárenském trhu 58,6 procenta. McDonald’s se svými provozovnami McCafé pouze 6,1 procenta, Costa Coffee dokonce jen 3,8 procenta.