V Česku není zvykem objednávat si kávu domů jako pizzu, v Číně ale tato služba mění kavárenský byznys. Gigant Starbucks se přizpůsobuje tvrdším podmínkám na čínském trhu a nástupu místních hráčů.

Spojí se s internetovým prodejcem Alibaba Group a jeho službou Ele.me, aby v nejlidnatější zemi světa zastavil úbytek zákazníků a pokusil se je oslovit právě možností objednávky přes mobilní aplikaci a donáškou domů či do zaměstnání. Zároveň firma otevře své pobočky pod názvem Starbucks Delivery Kitchens v supermarketech sítě Hema. "Toto strategické partnerství bude raketovým pohonem pro růst a expanzi Starbucksu v Číně," prohlásil šéf Starbucksu Kevin Johnson, když v Šanghaji oznamoval novou strategii pro Čínu.

Americká firma si v zemi vybudovala jedinečné postavení. Podle údajů Euromonitor International měl Starbucks v roce 2016 podíl na čínském kavárenském trhu 58,6 procenta. McDonald’s se svými provozovnami McCafé pouze 6,1 procenta, Costa Coffee dokonce jen 3,8 procenta.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.