Společnosti Seat a Grupo Sesé připravily zkušební projekt, který má prozkoumat přínosy extra dlouhé nákladní soupravy tvořené tahačem a dvěma návěsy, které propojuje dolly.

Jedná se o jednu z nejdelších nákladních souprav, které v současnosti jezdí po Evropě. Takzvané gigalinery (alternativní názvy jsou také road train či eurokombi)mají většinou délku 25,25 metru a každá Evropská země má pro jejich provoz svá pravidla. Ve Skandinávii se například testují soupravy s délkou až 34 metrů. Země EU se ale stále nemůžou shodnout na jednotných pravidlech po celé unii, takže přeshraniční provoz gigalinerů zatím nefunguje.

Souprava, kterou zkouší Seat, bude jezdit na trase dlouhé necelých 300 kilometrů mezi Zaragozou a hlavním závodem automobilky v Martorellu u Barcelony. Přepravovat bude komponenty pro výrobu vozů.

Obě přípojná vozidla, každé o délce 13,60 metru, jsou připojena k tahači značky Scania, která je stejně jako Seat součástí koncernu Volkswagen. Celková délka soupravy je 31,70 metru a maximální užitečná hmotnost 70 tun.

Toto řešení má přinést celkové snížení emisí CO2 při přepravě nákladu až o 20 procent a náklady na transport mají klesnout o 25 procent.

Seat a Grupo Sesé zkoušejí nákladní soupravu s délkou přes 30 metrů
SEAT_and_Grupo_Sese_debut_the_duo_trailer.jpg

Po zakončení pilotního projektu firma vyhodnotí přínosy tohoto nového druhu nákladní soupravy z hlediska snižování emisí, hospodárnosti a bezpečnosti silničního provozu a poté se rozhodne, jestli bude zavedena ve Španělsku do běžného provozu.

Seat a Grupo Sesé vyzkoušely extra dlouhý kamion už před dvěma roky. Tehdy představily ve Španělsku těžkou nákladní soupravu o délce přes 25 metrů.