Chytré hodinky se nestaly takovým hitem jako smartphony, dokonce se nevyrovnaly ani tabletům, ale za poslední tři měsíce se jich na světě prodalo 10 milionů kusů. Jedničkou trhu je již tradičně Apple, který prodal 3,4 milionu hodinek Apple Watch. Tržní podíl Applu však ve srovnání s předchozím čtvrtletím i v meziročním porovnání citelně poklesl.

Data společnosti Canalyst ukazují, že před rokem mělo šest z každých 10 prodaných chytrých hodinek na sobě logo Apple. Na konci prvního čtvrtletí letošního roku patřilo Applu ještě 43 procent trhu a nyní je to 34 procent, tedy třetina.

Za výrazným meziročním nárůstem celkových prodejů chytrých hodinek nemůže Apple, ale podle Canalystu zejména Garmin a Fitbit, který se místo základních náramků začal věnovat pokročilejším modelům Ionic a Versa, srovnatelným svými funkcemi s Apple Watch. Garmin pak vede segment sportovních sporttesterů, které přidávají "chytré" funkce k těm základním sportovním.

Apple zůstává vedle celkových prodejů králem v obratu a zisku. Apple Watch jsou dlouhodobě nejdražším modelem chytrých hodinek a Canalyst hlásí velký zájem o nejdražší novou verzi vybavenou LTE – populární je mimo jiné i v Asii. Čeští operátoři elektronickou SIM nenabízejí, takže hodinky s LTE se v Česku bez telefonu k mobilnímu internetu nepřipojí.

apple3 5
Související