Až se při tréninku nebo zápase bude chtít občerstvit Novak Djoković, Tomáš Berdych nebo Maria Šarapovová, dost možná brzy sáhnou po vodě z Mariánských Lázní. Zmíněné tenisty sponzoruje značka Head, a dá se tedy očekávat, že jakýkoliv svůj výrobek bude skrze ně chtít propagovat. Zcela novým produktem firmy má být její vlastní voda a ta se má stáčet právě v Mariánských Lázních.

Čerstvě dohodnutá spolupráce o výrobě energetických a iontových nápojů a vod v licenci pro značku Head je aktuálně jedním ze zásadních projektů pro další ekonomický růst české firmy Bohemia Healing Marienbad Waters (BHMW).

Ta v tuzemsku momentálně stáčí lázeňské prameny Bílinskou kyselku a Zaječickou hořkou na Teplicku a Rudolfův pramen v Mariánských Lazních. Od září navíc začne obchodně využívat další mariánskolázeňský pramen Aqua Maria. Právě ten by měl lahve se značkou Head plnit. "Půjde o globálně prodávaný produkt, pro společnost naší velikosti je to krásná věc," říká ředitel BHMW Vojtěch Milko.

BHMW

◼ Bohemia Healing Marienbad Waters (BHMW) vznikly v roce 2011. Společnost se zabývá stáčením lázeňských pramenů do lahví. V současnosti jde o Bílinskou kyselku, Zaječickou hořkou a Rudolfův pramen z lokalit Bílina, Zaječice a Mariánské Lázně. V posledně jmenovaném místě začne firma od září komerčně využívat další pramen – Aqua Maria.
◼ Majitelkou BHMW je podnikatelka Veronika Sokolová. Firma měla loni obrat 60 milionů korun, letos jej plánuje navýšit asi na 70 milionů korun.

HEAD

◼ Americko-nizozemská společnost zaměřená především na sportovní vybavení a oblečení rozvíjí značky Head, Penn, Tyrolia nebo Mares.
◼ Výroba probíhá nejčastěji v licencích s vybranými partnery, kterých je po celém světě několik desítek. Těmito partnery jsou často právě i české firmy. V Českých Budějovicích se například vyrábějí lyže Head, v Opavě kola Head.
◼ Roční tržby firmy se pohybují v řádu stovek milionů eur.

Cíl: obrat 100 milionů korun

Výhledově chce jeden z hlavních hráčů na domácím trhu s minerálními vodami, kterému s několikamiliardovými tržbami vévodí Karlovarské minerální vody, dosáhnout obratu 100 milionů korun ročně. Loni byly tržby BHMW zhruba 60 milionů korun. Letos firma plánuje tržby o 10 milionů vyšší.

BHMW se na rozdíl od řady jiných konkurentů soustřeďuje na lázeňské prameny, nejbližší srovnatelnou vodou by jim mohla být luhačovická Vincentka. Vody BHMW i Vincentka mají navíc společného distributora pro maloobchodní a velkoobchodní síť − Kofolu. "Sami si zásobujeme lékárny, které nám tvoří asi 40 procent tržeb. Export, který si také řídíme sami, představuje rovněž 40 procent, přičemž největší odbyt máme kromě Slovenska i v Rusku a Číně. Maloobchodní a velkoobchodní prodeje pak tvoří zbylých 20 procent," popisuje Milko.