Když před dvaceti lety rozjížděli v garáži v kalifornském městě Menlo Park studenti Stanfordovy univerzity Larry Page a Sergey Brin internetový vyhledávač Google, málokdo předpovídal, jak úspěšný projekt to bude. V současnosti patří Google s tržní hodnotou přesahující 800 miliard dolarů mezi tři největší korporace na světě, s jejímiž akciemi se obchoduje na burze. A společně s Applem a Amazonem "soupeří" o to, která z firem jako první dosáhne hranice jednoho bilionu dolarů.

Vše přitom mohlo být úplně jinak. Na začátku roku 1999 proběhla jednání o prodeji Googlu internetovému portálu Excite, který byl tehdy ve vyhledávání dvojkou za Yahoo. Výkonný ředitel Excite George Bell ale odmítl zaplatit požadovaný milion dolarů a na obchod nepřistoupil ani po snížení částky na 750 tisíc.

Důvodem podle jeho slov bylo to, že inženýři portálu tehdy nenašli rozdíl v kvalitě vyhledávání mezi Googlem a Excitem. Bell tak nehodlal přistoupit na podmínku Page a Brina, že po koupi technologii od Excitu nahradí vyhledávací algoritmus Googlu. Firma Pageovi a Brinovi zůstala a postupně se začali hrnout investoři. Ještě v roce 1999 do Googlu nalili 25 milionů dolarů fondy Sequoia Capital a Kleiner Perkins.