Zahrát si Wimbledon je sen začínajících i pokročilých tenistů. Spousta fanoušků si pocit z vítězství s raketou v ruce dopřává ve videohrách. Poslední roky jim ale nebyly nakloněné. Dvě nejnovější simulace bílého sportu, AO Tennis a Tennis World Tour, přinesly přímo zklamání. Situaci zachraňuje až Nintendo s Mario Tennis Aces pro konzoli Switch. Paradoxně s hrou, ve které není možné hrát "normální" zápas.

Mario Tennis Aces je tenisová hra. Hra, nikoliv simulace. To je zásadní rozdíl, který je nutné přijmout hned na začátku. Jediný způsob, jak si užít tenis alespoň trochu opravdově bez návštěvy kurtů, nabízí virtuální realita. Počítačové "simulace" jsou slabý odvar. Lepší je prostě přijmout fakt, že tenis mohou hrát lidoopi, masožravé kytky či duchové a že vedle forhendu a bekhendu existují i speciální údery, které soupeře pomalu smetou z kurtu.

Spojení sportu a příběhu není dnes už tak neobvyklé, když i FIFA nabízí vhled do světa kopané prostřednictvím vyvoleného hráče s dramatickým osudem. V podání Nintenda je samozřejmě příběh odlehčený a nevyhnutelně zahrnuje záchranu světa. Ten je, stylově, v ohrožení kvůli mocné tenisové raketě, která umí ovládat lidskou mysl.

Příběhový herní režim je ideální způsob, jak poznat do detailů principy, které hru pohání. Nintendo provádí hráče jednotlivými typy úderů a místo klasických zápasů sází na různé "výzvy" a "souboje" s jinými postavami. Každý úkol vyžaduje zvládnutí určité herní techniky, ať to je používání správného načasování úderů, nebo speciální rány, které vyžadují zisk dostatečného množství energie a správnou pozici na kurtu. Místo prostého mačkání tlačítek tak dojde i na "zaměřování" úderů z pohledu vlastních očí. Vedle správně umístěného míče lze navíc soupeře porazit zničením jeho tenisové rakety a naopak – špatně načasovaný return znamená poškození rakety hlavního hrdiny.