Automobilový průmysl patří mezi klíčové sektory české ekonomiky. Rostoucí trhy Číny a Indie ve spojení s nástupem elektromobility ho mohou zásadně ovlivnit. "Růst podílu elektromobilů ovlivní zejména některé subdodavatele," říká v rozhovoru pro Hospodářské noviny hlavní ekonom poradenské společnosti Deloitte David Marek.

V následujících letech se očekává, že výrazně posílí automobilový průmysl v Číně. Ovlivní to podle vás evropský trh?

Samozřejmě, dnešní globální ekonomika je natolik provázaná, že se změny v čínské ekonomice okamžitě dotýkají výrobců na jiném konci světa.

Jaký dopad to může mít na Česko?

Otázkou je, na jaký segment bude čínská produkce cílit nejvíce. Pokud to bude podobné produkci automobilek v Česku, potom to samozřejmě může být problém.

Na jakých trzích se očekává největší růst? Hovoří se o Číně, Indii – nějaké další země?

Čína a Indie jsou obrovské trhy s velkým potenciálem a jejich rostoucí vliv je nepochybný. Další perspektivní trhy můžeme nalézt v zemích jihovýchodní Asie. Země v regionu po překonání krize rostou a jsou stabilní. Jejich potenciál je také nepochybný. Dalším trhem, který je často opomíjený, je také Afrika, kde hodně záleží na politické stabilitě zemí. Přesto by se v regionu mohl skýtat relativně velký potenciál, především pro výrobce levnějších automobilů.

Zbývá vám ještě 60 % článku

Co se dočtete dál

  • Koho nejvíc ohrožuje nástup elektromobility.
  • Jak je na ni připravené Česko ve srovnání s dalšími zeměmi.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se