Ještě než veřejnost uvidí nové modely aut na autosalonech v Paříži či Ženevě, zná Radek Bukovský takový vůz do všech detailů. Abrex, jedna z jeho firem, která patří do skupiny Unikont Holding, se totiž specializuje na zmenšené modely aut, lidově řečeno angličáky. Někdy i těch, které se teprve do sériové výroby chystají.

"Jako kluk jsem modely aut nakupoval v Tuzexu a Pragoimpu a už tehdy mě napadlo, proč nedělají také škodovky. To právě v Československu letěla Škoda 105," vzpomíná dnes 50letý podnikatel. Dokonce o svém nápadu tehdy napsal i do Matchboxu, samozřejmě zatajil, že je jen malý kluk. Modely škodovek do programu nezařadili, ale začali mu posílat katalogy. A Bukovský se ke své ideji vrátil až jako dospělý.

"Jak to šlo, tak jsem si v roce 1990 opatřil živnostenský list a o rok později založil Unikont," vzpomíná. Souběžně dělal dál ve státním podniku Metro, kde měl i noční služby, takže den věnoval obchodování.

"Babička mi jako klukovi říkala, ať dělám obchodního příručího. Tenhle divný název si dodnes pamatuji," usmívá se při vzpomínce na to, že dobrým obchodníkem býval už jako školák. "Dokázal jsem sehnat tehdy nedostatkové zboží, zahraniční gramofonové desky, kalkulačky, různou elektroniku. Ne kvůli tomu, že bych potřeboval peníze, ale protože mě to bavilo," říká. Za socialismu bylo podle Bukovského složité zboží sehnat, dnes je to obráceně. "Není problém cokoli vyrobit, nakoupit, ale umět to dobře prodat, to už je umění."

Dodnes o sobě Bukovský tvrdí, že by nepodnikal, kdyby ho to nebavilo. "Nejsem stachanovec, nestraším v práci od rána do noci, ale fakt mi všechno, co dělám, přináší radost a dobrý pocit."

Podnikatelský záběr má Bukovský široký. Od strojařiny přes development a obchod až po modely autíček. Začínal v pětici nadšenců, které spojoval právě on. Na čas zůstal v byznysu sám, dnes společnost Unikont Holding vlastní s Martinem Dvořákem, který byl členem onoho prvního obchodního týmu, pak na čas odešel a zase se vrátil.