Společnost Uber posiluje svoji nabídku na sdílenou lodní přepravu v Chorvatsku. Pod vlajkou UberBoat nově pluje na 120 kapitánů, což je o 20 více než loni. A toto číslo, stejně jako počet přepravených turistů, ještě poroste. Nově nabízí i výlety na moři.

Chorvatsko, oblíbená destinace pro české turisty, se loni stalo vůbec první zemí, kde Uber spustil svoji nabídku na sdílenou přepravu po moři. "Vodní taxi" si zájemci mohou objednat z velkých dalmatských přístavů, jako je Split, Šibenik nebo "perla Dalmácie" Dubrovník.

Odhaduje se, že z těchto přístavů se na chorvatské ostrovy v hlavní sezoně vypraví až 8,5 milionu turistů. Uber je propojuje s okolními ostrovy, jako je třeba Hvar nebo Brač. Současně pak nabízí i spojení mezi různými ostrovy.

Nejen to. Vedle klasické přepravy od letošního roku UberBoat láká zákazníky i na celodenní nebo třeba půldenní výlety po přístavech i ostrovech. Každý zájemce si může domluvit s kapitánem vlastní program a vybrat si podle svého různé destinace v okolí. Aplikace UberBoat obsahuje tipy na výlety, a uživatelům tak napoví, kam se vydat. Nabízí třeba slavnou písčitou pláž Zlatni rat na ostrově Brač nebo Modrou jeskyni na ostrově Biševo, popisuje chorvatský server Tportal.hr.

Jak uvedl Davor Tremac, generální manažer Uberu pro Chorvatsko, tak tato lodní přeprava je hlavně pro zákazníky, kteří chtějí ušetřit čas a nehledí tolik na finance.

Například přeprava ze Splitu na ostrov Hvar na lodi s kapacitou osm lidí vyjde v průměru asi na 350 eur, tedy zhruba na 43,5 eura za osobu, v přepočtu 1130 korun. Je ale rychlejší než s běžným trajektem.

Uber pak dohlíží i na kvalifikaci námořníků. Kapitán člunu musí mít všechny odpovídající licence, tedy například oprávnění pro přepravu lidí nebo pojištění pro loď i cestující.

Uberu se zatím přeprava po moři osvědčila. Loni očekával, že služby jak běžného taxi, tak i toho vodního využije nejvíce 100 tisíc lidí. Původní odhad se ale firmě podařilo překonat. Taxíkem nebo lodí ve službách Uberu se loni svezlo 115 tisíc lidí. A letos to bude ještě víc, očekává Tremac.

Šéf chorvatského Uberu uvádí, že firma pomáhá rozvoji cestovního ruchu v Chorvatsku a láká do země další návštěvníky. "Turisté 40 různých národností loni využili naše služby UberBoat a do svých zemí poslali nejlepší fotky našeho pobřeží. Vlastně se tak stali ambasadory chorvatského turismu," prohlásil Tremac pro chorvatský list Poslovni dnevnik.

Cestovní ruch hraje v chorvatské ekonomice klíčovou roli. Odhaduje se, že tvoří až 18 procent tamního HDP. V turismu pak pracuje asi 130 tisíc lidí. Loni přijelo do Chorvatska za mořem, sluncem a památkami rekordních 18,5 milionu lidí. Očekává se, že letos bude tento rekord znovu překonán. Tamní ministerstvo cestovního ruchu předpokládá, že letos do země přijede na 20 milionů lidí. Příjmy z turismu by pak měly překonat loňských 11,5 miliardy a dosáhnout až na 12 miliard dolarů, tedy v přepočtu 270 miliard korun.

Chorvatsko je pro Čechy vůbec nejoblíbenější zahraniční destinací. Loni tam vyrazilo 850 tisíc lidí.

Související