Ministr dopravy Dan Ťok se rozhodl, že na pozici šéfa rezortu zůstane i v další vládě. Premiér Andrej Babiš ho prý přesvědčil a také ho podpořil v tendru na nového provozovatele mýtného systému.

Ťok má prý teď kromě mýta chuť se více věnovat Českým drahám, bude měnit dozorčí radu a připravovat národního železničního dopravce na otevírání trhu.

Premiér plně souhlasí s vaším dosavadním postupem ve věci tendru na nového správce mýta?

Podívejte se, tady bylo určité rozhodnutí vlády, podle kterého musíme fungovat, a já se vrátím k meritu věci. Je to jednoduché: Kapsch tady během deseti let vydělal 24 miliard korun a svojí nabídkou v tendru nyní ukázal, že se dá vybírat mýto za polovinu.

Myslím si, že z hlediska daňového poplatníka a obyvatele Česka je něco báječného, když můžete pomocí moderní technologie vybírat mýto ve větším rozsahu za méně než polovinu současné ceny.

Tendr na mýto zrušil antimonopolní úřad. Vy jste podali rozklad. Kapsch však má obavy, že můžete správu mýta dát napřímo sdružení společností CzechToll a SkyToll, které soutěž díky nejnižší ceně vyhrálo. Posílá vám Kapsch nadále každý den dopisy, aby blokoval zadání zakázky napřímo? Uvažujete skutečně o této možnosti?

Ano, Kapsch dopisy posílá. Nepřekvapuje nás to. My jsme ale každopádně odhodláni mýto vybírat a vybírat ho efektivně. To, co popisujete, je pouze jedna z několika variant řešení. Běží stále řízení antimonopolního úřadu a já bych nechtěl předjímat výsledek.

Nicméně jsme v situaci, kdy nechceme, aby se stát dostal do časové tísně a pak neměl možnost výběru. Chceme mít na výběr a zmíněnou možnost si necháváme v záloze.