Legendou v dějinách domácího automobilového sportu byl závod 1000 mil československých, uspořádaný Autoklubem Republiky československé v letech 1933, 1934 a 1935. Šlo o rychlostní závod cestovních automobilů na tehdy nejdůležitější silniční trase Praha − Kolín − Německý Brod − Jihlava − Velké Meziříčí − Brno − Břeclav − Bratislava a jeho účastníci jeli z Prahy do Bratislavy a zpět do Prahy bez přerušení dvakrát. Celkem téměř 1600 kilometrů ostré jízdy bez odpočinku, ztížených faktem, že závod startoval odpoledne, a probíhal tedy i přes noc. Jel se na otevřených silnicích, bez uzavření tratě pro běžné účastníky silničního provozu.

První ročník byl před budovou Autoklubu v tehdejší Lützowově (dnes Opletalově) ulici odstartován v sobotu 10. června 1933, následující den bylo v cíli klasifikováno 31 z původně 57 startujících automobilů. Nejrychlejší ze všech byl inženýr Petr Mucha, který se svým dvoulitrovým šestiválcem Praga Alfa zajel celý závod průměrnou rychlostí téměř 84 km/h.