Je to Mercedes, není to Mercedes? Spíš není. Stuttgartská automobilka hledala před lety rychlé řešení, jak nabídnout svým zákazníkům dodávku, aniž by ji to stálo příliš úsilí a peněz při vývoji. Vznikl Mercedes-Benz Citan, který je až na pár detailů Renault Kangoo. Ekonom ho testoval v osobní verzi, ve které může zaujmout hlavně rozrostlejší rodinu.

Citan v provedení Tourer má sice jen pět sedadel, zato jsou všechna takzvaně plnohodnotná. To znamená, že lze do druhé řady upevnit klidně tři dětské autosedačky. Spolu s velkým množstvím odkládacích prostor, které se skrývají nad hlavou cestujících (přihrádky a uzavíratelné šuplíčky), to znamená, že o prostor pro cestování s dětmi je postaráno. Citan je živým důkazem toho, proč už jsou přes dvě desítky let velmi oblíbené malé dodávky přestavěné na rodinná auta.

Hodně místa nabízí i kufr. Chlubí se základní kapacitou 660 litrů a při sklopení zadních sedadel až mamutích 2600 litrů. To znamená, že lusknutím prstu lze z rodinného vozu vyrobit dodávku schopnou na několik jízd odstěhovat obsah menšího bytu. Během testu jsme dovnitř pohodlně naložili dvě kola a výbavu na týdenní dovolenou. I díky tomu, že se zadní sedadla při sklápění zanořují, vzniká dobře využitelná ložná plocha.