Fakt, že technologické firmy si předcházejí zaměstnance tak, že je skoro na rukou nosí, je známý. Ovšem v nadnárodní vývojářské společnosti Honeywell mají přeci jen hodně výjimečné zaměstnanecké benefity i na poměry jiných IT firem.

Koho by nelákalo si za firemní peníze pořídit letecký průkaz a shlížet na zem z oblak? A které dítě by se nechtělo stát na pár týdnů kosmonautem a projít výcvikem ve vesmírném středisku přímo v Americe? To všechno a ještě hodně dalších věcí nabízí svým lidem společnost Honeywell.

A jak říká personální ředitelka společnosti Markéta Dovrtělová, zaměstnanci tyto netradiční benefity hodně oceňují. "Třeba vesmírným programem už prošlo přes šedesát dětí českých zaměstnanců," říká.

Byla jste jedna z posledních přednášejícícch na HR Meetingu časopisu Moderní řízení a tak jste slyšela všechny předchozí řečníky. Je něco, co vás inspirovalo a co byste ráda přenesla i k vám do firmy?

Všemi prezentacemi se jako červená linie táhl nový zajímavý trend: zapojit zaměstnance co nejvíc do rozhodování o chodu firmy. Od transparentnosti ve zveřejňování dat či platů – což samozřejmě v tak velkých globálních firmách, jako jsme my, není možné - až k většímu naslouchání a zapojování lidí na nejrůznějších pozicích, nejen na těch nejvyšších, do rozhodovacích procesů. Tak o to se budeme určitě snažit i u nás. Zaujala mne taky přednáška o prediktivní analytice. Tedy o využívání dat o zaměstnancích v předvídání toho, u koho hrozí, že chce firmu opustit. Na konferenci padlo, že to zatím využívá jen málo firem, takže mne těší, že naše společnost HR prediktivní analytiku má k dispozici a pracujeme s ní.

Honeywell

◼ Nadnárodní vývojářská společnost, která má několik divizí.

◼ Vyvíjí softwarová řešení a aplikace zkvalitňující práci pilotů, zvyšující bezpečnost letového provozu a komfort pasažérů.

◼ Má divizi pro nadšence turbodmychadel, které se u nás vyvíjí a testují. Mezi ně patří i slavné prototypy závodních speciálů Formule 1.

◼ Další důležitou divizí je domácnost a budovy – ta se zabývá vývojem produktů, které zlepšují komfort, bezpečnost domovů a přispívají k šetrnějšímu přístupu k životnímu prostředí.

◼ Vyvíjí produkty zabývající se bezpečím a ochranou lidí pracujících v rizikových podmínkách.

Díky tomu asi víte, jak velkou míru loajality k firmě pak chovají zaměstnanci, kteří využili ty nejaktraktivnější benefity jako je pilotní průkaz či vesmírný program. Předpokládám, že nikdo z nich asi neodešel?

Přesná čísla neznám. Je pravda, že divize letectví představuje největší počet našich zaměstnanců a zrovna tady pracují opravdoví fandové do létání. Když se jich zeptáte, tak oni často řeknou: já už létám od patnácti… Právě jeden z takových fandů organizuje celý benefitní letecký program pro kolegy. Ti, co mají zájem, tak těm umožníme pilotní průkaz získat. A není to jednoduché, protože jen teoretická část trvá skoro rok. Přesto je to jeden z našich nejoblíbenějších benefitů. Jde o to,že i ti, co nedokončí celý výcvik a nezískají pilotní průkaz v druhé praktické části, tak i pro ně je to velký přínos, protože jde často o vývojáře, kteří pracují na vývoji nových softwarových systémů pro letadla a musí znát, jak se letadlo chová.

Zbývá vám ještě 60 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak to dopadlo, když zaměstnanci dostali volnou ruku navrhnout si firemní prostory.
  • Proč se Honeywell nebojí ztráty zaměstnanců tolik jako ostatní firmy.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se