Premiér v demisi Andrej Babiš nevyloučil, že současný ministr dopravy Dan Ťok (oba ANO) bude pokračovat i v nové vládě, kterou by mělo sestavit hnutí ANO se sociálními demokraty s podporou komunistů. Ministr dříve uváděl, že necítí podporu ANO v kauze mýtného tendru, proto nechtěl pokračovat. Dnes Babiš řekl, že Ťoka v mýtu podporuje. Nicméně současně uvedl, že jeho podporu má například i ministr spravedlnosti Robert Pelikán (ANO), který chce skončit v politice. Ťok se podrobněji vyjádřit odmítl.

V polovině května Ťok řekl, že už nechce být ministrem v příští vládě, mimo jiné kvůli stupňujícím se požadavkům komunistů. Navíc v té době cítil slabou podporu od hnutí ANO v prosazování tendru na výběr mýta. V rozhovoru pro ČTK tehdy uvedl, že zvažuje i odchod ze sněmovny, kam byl zvolen v říjnových volbách. Dodal, že se své rozhodnutí revidovat nechystá. "Muselo by se něco zásadního stát, kdyby premiér chtěl a přišel s tím, že podpora v mýtu bude zcela zásadní, protože tady jde o tu podporu, můžeme se o tom bavit, ale vůbec to nepředpokládám," konstatoval. K Ťokovi mají výhrady komunisté i sociální demokraté.

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) v květnu zrušil, zatím nepravomocně, současný tendr na provozovatele mýtného systému po roce 2019. Ministerstvo dopravy v tendru vybralo konsorcium firem CzechToll ze skupiny PPF miliardáře Petra Kellnera a slovenský SkyToll. S cenou 10,75 miliardy korun měla deset let s použitím satelitní technologie vybírat a spravovat mýtné na dálnicích a silnicích první třídy. Soutěže se účastnily ještě současný provozovatel Kapsch, maďarský National Toll Payment Services a německá firma T-Systems. Ministerstvo dopravy nyní řeší náhradní varianty řešení mýtného systému.

ŽIVĚ: Kdy skončí oprava D1? A kdo bude provozovat mýtný systém? Sledujte brífink Babiše a Ťoka
ZIVE_Kdy_skonci_oprava_D1_A_kdo_bude_provozovat_mytny_system_Sledujte_brifink_Babise_a_Toka.jpg