Mercedes-Benz posílá eActros na silnice jako svůj první těžký elektrický nákladní vůz. Do sériové výroby by se měl dostat po testování v reálném provozu až v roce 2021, ale většina jeho součástí už je připravená nebo téměř připravená na spuštění sériové výroby. Do té doby ovšem musí automobilka najít odpovědi na řadu technických a především ekonomických otázek, které se týkají v první řadě výdrže a ceny baterie, ale také infrastruktury potřebné pro použití v komerčních vozových parcích.

Už loni v prosinci vyslal Daimler na silnice menší nákladní auto s elektrickým pohonem. Mezi první firmy, které Fuso eCanterotestovaly, patří DHL, DB Schenker, Rhenus a Dachser. Vozidlo, které uveze až 4,5 tuny, je díky elektrickému pohonu vhodné pro distribuční logistiku ve městech. Větší města mají totiž stále přísnější pravidla pro vjezd vozidel se spalovacími motory.

Testované vozy eActros jsou ve třech různých provedeních a Dachser si vybral 18tunový model s plachtou a bočnicemi. Vůz má stejný rám jako už zavedený konvenční Actros, ale je poháněný dvěma elektromotory se jmenovitým napětím 400 V, s výkonem 125 kW a točivým momentem 485 Nm u každého z nich. Napájení zajišťuje celkem 11 akumulátorů chráněných ocelovými výztužemi. Maximální zatížení osy činí 11,5 tuny při dojezdu 200 kilometrů.