Oba jsou mladí, oblíbení a zamilovaní. Takže se z nich stane vítaný zdroj peněz. Řeč je o britském princi Harrym a jeho novomanželce, americké herečce Meghan Marklové, jejichž víkendová svatba nepochybně podpoří marketingový byznys. I britská královská rodina je pravidelně předmětem reklamních kalkulací, protože je široce oblíbená nejen v rodné zemi, ale i po celém světě. Windsorové jsou dobrá značka − jejich popularita s přehledem zastiňuje jiné evropské i světové monarchie, a navíc je trvalá. Čím výš jsou členové britské královské rodiny na společenském žebříčku i v pořadí následnictví trůnu, tím vyšší obchodní hodnotu mají.

Ne že by snad uzavírali přímé smlouvy na propagaci produktů, to nepřipadá v úvahu. Alžbětu II. nikdy neuvidíte v televizní reklamě, jak chválí minerálku. Pozice královny, princů i vévodkyň však láká mediální zájem a výrobce propagačních předmětů. Obchodní efekt je nepřímý, ale je zároveň tak velký, že ovlivňuje prakticky každý segment spotřebního zboží, který si vybavíte. Královskou rodinu najdete na sušenkách i suvenýrech, její popularita podporuje cestovní ruch i obrat módních značek nebo automobilek. Svůj kousek monarchie může mít doma každý, ať si koupí přívěšek na klíče, nebo pořídí svému dítěti stejný model lacláčů, ve kterých se ukázal princ George.

Zbývá vám ještě 70 % článku

Co se dočtete dál

  • Kolik peněz přináší "efekt George" britské ekonomice?
  • S nadsázkou řečeno, vypadá to, jako když královská rodina s osobním nasazením zmírňuje ekonomické dopady brexitu.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se