V posledních měsících se v Česku i ve světě mluví o počítačové hře Kingdom Come: Deliverance, která se odehrává v českých zemích v 15. století v oblasti kolem Sázavy, Ratají nad Sázavou a Stříbrné Skalice a má relativně realisticky zobrazovat český středověk. Tvůrci s ní slaví úspěchy, po světě se prodalo už přes milion kopií.

Na tvorbě této hry se podílelo přes sto lidí. Přesto ve vývojářském studiu Warhorse Studios, sídlícím v komplexu Fora Karlín v Praze, nemají žádnou recepci, sekretářku ani HR oddělení. Udržují atmosféru malé firmy bez korporátních pravidel. Zatím to funguje. Setkání u piva po práci si prý dokážou zorganizovat i bez HR manažera.

Široký management nepotřebují

Velká počítačová hra, jako je Kingdom Come: Deliverance, obvykle vzniká i několik let; právě za tímto účelem také v roce 2011 Warhorse Studios vznikly. Ještě v roce 2013 zmíněnou hru vytvářelo zhruba 30 lidí. V současné době už ale musí karlínští vývojáři uvažovat o nových, větších prostorách.

Warhorse Studios

◼ České vývojářské studio vzniklo v roce 2011. Letos vydalo dlouho očekávanou hru Kingdom Come: Deliverance, která vypráví příběh o synovi kováře, jemuž žoldáci vyvraždili rodinu. Děj se odehrává v období od smrti Karla IV. do husitských válek.
◼ Za vznikem stojí známá jména herního průmyslu: Daniel Vávra, Martin Klíma či Viktor Bocan. Výkonným ředitelem firmy je Martin Frývaldský. Většinový podíl ve studiu má Zdeněk Bakala (vlastní mj. také vydavatelství Economia).
◼ Hra patří k nejdražším herním titulům, které v Česku vznikly, a většinu financoval právě Zdeněk Bakala. Na vývoj hry přispěli také fanoušci prostřednictvím crowdfundingu.

"Dlouhou dobu jsme byli start-up a těch podpůrných pracovníků máme velmi málo. Z 90 procent jsou tu lidé, kteří hru tvoří, zbytek je administrativa. V zásadě to je účetní, já dělám zároveň finanční reporting, obchod a věnuji se marketingu, nemáme ve firmě žádnou sekretářku. Za dveřmi nenajdete žádnou recepci. Máme tady čtyři lidi na marketing a IT podporu, Martin Klíma (výkonný producent, pozn. red.) kontroluje odměny týmu," říká výkonný ředitel Warhorse Studios Martin Frývaldský.