Prodej nových osobních automobilů v zemích Evropské unie se po březnovém poklesu v dubnu meziročně zvýšil o 9,6 procenta na 1,3 milionu vozů. K růstu, na kterém se nejvíce podílely společnosti Toyota, Hyundai a Ford, přispěl vyšší počet prodejních dnů, který byl důsledkem dřívějšího termínu velikonočních svátků. Oznámilo to ve čtvrtek Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA). V Česku růst činil 6,6 procenta na 24 259 vozů.

Zásadní vzestup vykázalo všech pět hlavních evropských trhů, nejlépe si vedly Španělsko s 12,3 procenta a Británie s 10,4 procenta. Následuje Francie s devíti procenty, Německo s osmi a Itálie s 6,5 procenta.

Největším prodejcem aut v EU zůstala v dubnu skupina Volkswagen s podílem na evropském trhu 25,7 procenta. Prodej Volkswagenu se zvýšil o 13,1 procenta na 346 661 vozů, z toho prodej české Škody Auto stoupl o 10,2 procenta na 62 940 vozů. Škoda měla v březnu na trhu podíl 4,7 procenta. Ze skupiny vykázal největší růst prodejů Seat – o 25,1 procenta. Jediným, komu odbyt klesl, byla značka Audi – o jedno procento.

Většina automobilek zaznamenala v březnu nárůst prodeje. Výjimkou byly kromě zmíněné Audi také značky Fiat, Lancia/Chrysler, BMW nebo Land Rover.

Největšího nárůstu prodejů, o 20,3 procenta, docílila společnost Toyota. Následuje Hyundai s 15,3 procenta, zatímco Ford registroval o 14 procent víc prodejů. K nejslabším patřila společnost FCA, jejíž prodeje stouply o pouhých 2,3 procenta. Příčinou je propad prodejů značky Fiat o 4,5 procenta. Skupině BMW se prodeje snížily o 0,8 procenta, když prodej značky BMW klesl o 3,1 procenta a značky Mini o 8,7 procenta vzrostl.