Pražští radní se dohodli, že dokončení vnitřního okruhu bude probíhat podle původního plánu jako nová komunikace vedoucí z velké části tunely.

„Celou dobu prosazuji výstavbu městského okruhu podle stávajícího návrhu. Hlavní je udělat všechny kroky k získání potřebných povolení k výstavbě varianty Vlasta,“ řekl ČTK náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).

Podle dokumentu, který radní schválili, povrchová varianta zvaná duál nemá například platné stanovisko EIA, které určuje vliv stavby na životní prostředí. To by opozdilo jeho výstavbu. „Povrchové řešení je v podstatě stav současný s drobnými úpravami bez možnosti dalšího rozvoje,“ píše se v dokumentu.

Diskuse o vedení trasy způsobila v minulosti rozkol ve vládnoucí koalici. ANO a ČSSD prosazují variantu Vlasta z Pelc-Tyrolky do Štěrbohol s několika tunely. Varianta Trojkoalice neplánuje vybudování jedné velkokapacitní komunikace, ale počítá s vedením dopravy po dvou už existujících trasách. Jedna by vedla od Pelc-Tyrolky Povltavskou ulicí směrem na Českobrodskou. Na ní by byl tunel pod Malešicemi. Druhá by řidiče vedla z Holešoviček přes Průmyslový polookruh.

Městský nebo také vnitřní okruh staví město ze svých zdrojů. Hotov je v úseku z Pelc-Tyrolky tunelem Blanka směrem do Prahy 6 a 5 a Strahovským tunelem a Mrázovkou až k Barrandovskému mostu a Jižní spojce. Na východě města končí Štěrboholskou radiálou. První část okruhu začala fungovat v 80. letech, naposledy byl v září 2015 otevřen tunelový komplex Blanka.