V maloobchodním prodeji se stále více projevuje trend prolínání různých prodejních kanálů. Velké tradiční řetězce kamenných prodejen, jako například Ikea, Zara či Nike, vstupují do světa internetových obchodů, některé své prodejny zavírají, jiné je zase doplňují o výdej zboží objednaného na internetu. Naopak řada původně výlučně internetových obchodů zjišťuje, že si zákazníci chtějí zboží před nákupem či během převzetí prohlédnout nebo že upřednostňují nákup v klasickém obchodu.

To vše se velmi úzce dotýká logistiky i zásobovacích řetězců a ovlivňuje umístění i vybavení distribučních skladů. Hovoří se o takzvané omnichan­nel logistice, která se snaží využívat všechny kanály současně. Omnichannel logistika se také stala jedním z témat letošní konference Zóna Logistika, kde se v panelové diskusi sešli představitelé různých maloobchodních řetězců − on-line lékárny Pilulka.cz, internetové prodejny oblečení a módních doplňků Zoot a kamenného řetězce prodejen elektroniky Datart. Spolu s nimi za stůl usedli zástupci developera logistických nemovitostí Prologis a poradenské firmy 108 Agency.