Sešli se dva Slováci a Čech žijící v Los Angeles. To by mohl být začátek nějakého povedeného vtipu, ale není. Místo toho je to začátek příběhu, který vyústil vydáním nové české hry Beat Saber. Ta se hned po svém vydání podobně jako Kingdom Come šplhá na nejvyšší příčky prodejnosti ve službě Steam.

Nejjednodušší způsob, jak popsat nové dílo Jána Ilavského, Jaroslava Becka a Vladimíra Hrinčára, je „rytmická hudební hra, ve které taneční podložky nebo plastové nástroje nahrazují světelné meče“. Meče, které připomínají výbavu rytířů Jedi z Hvězdných válek, nejsou opravdové. Autoři hry jen chytře využívají virtuální realitu, aby nabídli až hypnotický herní zážitek.

Základní princip hry Beat Saber je nesmírně prostý a osvědčený. Směrem k hráči se pohybují barevné „krabice“ představující noty. Hráč je musí ve správný čas trefit, aby hudba a hra samotná pokračovaly. Na stejném principu pracují legendární hry jako Dance Dance Revolution nebo Rock Band či jedna z nejpopulárnějších her pro virtuální realitu Audio Shield.