Evropské firmy, jejichž byznys závisí na spolupráci s technologickými giganty, jako je Amazon, Apple, Google, Facebook nebo také Seznam.cz, dosud neměly příliš možností, jak se ozvat proti neférovým obchodním praktikám, které vůči nim mohou tyto dominantní podniky uplatňovat. To se však má podle Evropské komise brzy změnit. Společnostem má pomoci návrh nového unijního nařízení, který včera komise schválila. Plán počítá třeba s možností hromadných žalob firemních klientů vůči technologickým gigantům. Po Facebooku a dalších lídrech internetového trhu navíc vyžaduje, aby svým obchodním partnerům ukázali, jakým způsobem své služby naceňují.

"Internetové platformy představují důležitý kanál, přes nějž evropské společnosti oslovují své zákazníky. Musíme se ale ujistit, že platformy svou moc nezneužívají a firemní uživatele nepoškozují," říká Mariya Gabrielová, evropská komisařka pro digitální ekonomiku a společnost.