On-line streamovací služby, jako je Spotify nebo Apple Music, se loni staly největším zdrojem příjmů hudebního průmyslu. Poprvé tak za sebou nechaly prodej CD nosičů a digitální stahování nahrávek. Oznámila to v úterý Mezinárodní federace hudebního průmyslu (IFPI).

Podle zprávy Global Music Report 2018 se celkové příjmy hudebního průmyslu zvýšily o 8,1 procenta na 17,3 miliardy dolarů (přes 360 miliard korun).

Příjmy z hudby se díky streamování začaly zvyšovat po dlouhém období poklesu. V průběhu 15 let do roku 2014 se tržby z prodeje hudby snížily o 40 procent na 14,3 miliardy dolarů.

Loni měly streamovací firmy 176 milionů předplatitelů a svůj podíl na příjmech sektoru zvýšily na 38 procent z 29 procent v předcházejícím roce. Prodej fyzických nosičů loni klesl o pět procent a prodej prostřednictvím stahování o 20 procent. Příjmy sektoru ale i tak byly na 68,4 procenta úrovně roku 1999.

Zlepšení je patrné v Latinské Americe, kde se tržby hudebního sektoru vloni zvýšily o 17,7 procenta, a pak v Číně, kde růst činil 35,3 procenta. V pětici největších trhů z hlediska tržeb se nicméně drží Spojené státy, Japonsko, Německo, Británie a Francie. Čína byla vloni desátá a Brazílie devátá.

Nejžádanějším hudebníkem se loni stal Ed Sheeran, za ním byla jednička roku 2016 Drake a třetí Taylor Swift.

Zbývá vám ještě 0 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se