Hlediště pro tisíc novinářů, vystoupení čínských popových hvězd a obrovská světelná show. I tak může vypadat představení nového modelu automobilky Volkswagen. Zejména v Číně, kde se na pompéznost a reprezentaci klade velký důraz. Ekonom byl při tom, když největší evropská automobilka ukázala v Pekingu novou generaci velkého SUV Volkswagen. Přitom to mohla udělat pár týdnů předtím na autosalonu v Ženevě. Jenže hned několik důvodů hovoří právě pro nejlidnatější zemi světa − Volkswagen je tu nejúspěšnější značkou a Číňané SUV přímo milují.

I proto je ze třetí generace vozu, který se prodává už od roku 2002, cítit snaha zaujmout právě čínského zákazníka. Ten má rád velké rozměry karoserie a hodně nápadný vzhled, aby bylo jasné, že člověk za volantem "to dokázal". Právě díky vysoké přídi zdobené chromem a LED světlomety má Touareg šanci stát se v Číně vlajkovou lodí automobilky. Fakt, že o tamní řidiče Volkswagen opravdu stojí, dokázala i dobrodružná výprava. Tři týdny před premiérou vyrazil z bratislavské továrny, kde se Touareg vyrábí, zamaskovaný vůz, aby po ose dojel až do Pekingu.