Tvorba her zní jako vysněná práce. Autoři těch úspěšných mají spousty fanoušků, ti nejlepší se stávají "celebritami". Při pohledu pod pokličku ale zjistíte, že vývoj her není jen zábava, mnohdy jde naopak o nervy drásající záležitost.

Tvůrci videoher, například grafici, programátoři a testeři, se musí vyrovnat se spoustou překážek. Vývoj her je nákladný a spousta vývojářských studií si projde obdobím s finančními problémy. Běžnou realitou je nutnost řešit nečekané technické obtíže a chyby, a protože vývoj her trvá dlouho, je nutné někdy měnit plány a části připravované hry, aby odrážela nové požadavky.

Samozřejmě řada tvůrců by svou práci za nic nevyměnila. Dělají, co je baví. V tom ale často leží kámen úrazu. Majitelé herních studií a vydavatelských domů často vývojáře oddané své práci zneužívají.