Byznys českého premiéra Andreje Babiše se rozšiřuje do dalšího odvětví. Tentokrát trochu překvapivě do spodního prádla. Podle zjištění Hospodářských novin kupuje 51% podíl v největším středoevropském internetovém prodejci podprsenek Astratex. Podepsání obchodu HN potvrdil šéf investiční společnosti Hartenberg Jozef Janov, jenž pro Babiše kupuje a řídí firmy, které nepatří pod skupinu Agrofert. Cenu odmítl prozradit, podle odhadů HN by se ale měla pohybovat v několika stovkách milionů korun.

Astratex je jedničkou v on-line prodeji spodního prádla na trzích v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Rumunsku. Nedávno společnost zahájila svou činnost také v Maďarsku, Bulharsku a Rakousku.

Babiš tímto nákupem vstupuje do e-commerce byznysu, ve kterém se už několik let pohybují další nejbohatší Češi a Slováci v čele s Petrem Kellnerem, Danielem Křetínským nebo Patrikem Tkáčem.

Přitom je to jen pár dnů, kdy úřady Babišovu fondu schválily vstup do jiného pro něj netradičního odvětví - leteckého průmyslu. Hartenberg získal 51procentní podíl ve velkých polských opravnách letadel Avia Prime.

Podle Janova je nákup podílu v Astratexu "odrazovým můstkem do segmentu e-commerce". "O vstupu do e-commerce jsme uvažovali již nějakou dobu. Předtím, než jsme se poprvé setkali s akcionáři společnosti Astratex, jsme zvažovali několik potenciálních investic v on-line segmentu. Astratex vede velmi zkušený manažerský tým, s kterým budeme společně pokračovat v evropské expanzi. Po dokončení této transakce bychom i nadále chtěli aktivně hledat další zajímavé investiční příležitosti a rozšiřovat tak naše aktivity v sektoru e-commerce," uvedl Jozef Kováč, investiční manažer společnosti Hartenberg Capital.