Druhá největší soukromá televize na českém trhu, FTV Prima, loni prošla zásadní změnou. Odešel švédský akcionář − korporace MTG − a televizní firma se spojila s rádiovým byznysem podnikatele Ivana Zacha, v současnosti hlavního akcionáře.

Prodej reklamního prostoru napříč médii se podle generálního ředitele Marka Singera už vyplácí. "Podařilo se nám touto obchodní politikou zjevně oslovit klienty natolik, že nám jsou ochotni dát více peněz," říká Singer v rozhovoru pro HN.

HN: Jak se vám minulý rok dařilo prodávat reklamní prostor? Avizovali jste, že jste prakticky vyprodaní, a v prosinci se už uzavíraly hlavní smlouvy na tento rok…

U nás reklamní příjmy zaznamenaly asi desetiprocentní nárůst. Celý trh rostl přes pět procent. Nejsme úplně vyprodaní, ale řekněme, že jsme zaplnění.

Jsou za tím dva faktory. Jednak je tu hospodářský růst, situace v Evropě se zlepšuje. A televizní reklama tento růst kopíruje. Druhý důvod je, že se nám podařilo obchodní politikou zjevně oslovit klienty. Poměr kvalita a cena je pro ně příznivý.