Je zastáncem teorie, že za zajímavými cestovatelskými prožitky není nutné vyrazit do dalekých a exotických destinací. Mnohem důležitější je navštívené místo poznat očima a zkušenostmi místních obyvatel. "Nevěřím bedekrům, radám na internetu, ale místním, jejich doporučení je nejlepší. Chodit sám a zkoušet je fajn, i když někdy trnité, ale základem cestování je poznat, co mají místní rádi, co oni doporučují vidět, sníst a podobně," míní podnikatel Martin Šimek.

Už v jedenácti letech toužil stát se průvodcem. A důvod? "Byla to tehdy jediná cesta, jak se dostat ven." Takže opravdu začínal v roce 2001 jako zaměstnanec cestovní kanceláře, posléze prodával zájezdy jiných cestovek a o své poznatky se dělil na webu Rady na cestu, až nakonec založil stejnojmennou poznávací cestovní kancelář. "Poznal jsem, že lidé nechtějí být ovce hnané průvodcem, ale cestování si chtějí užít v menších skupinách a odnést si autentičtější prožitky."

Šimek nikdy na svých cestách neopomene řádně poznat místní gastronomii. Fandí smyslovým prožitkům a jídlo je skvělým příkladem. Dobře zná hlavně gastronomii řeckou, španělskou a egyptskou, čímž naznačuje i oblíbené lokality. Ale má-li jmenovat top cestu, zůstává v tuzemsku. "Rád cestuji se starším synem, kterému je 5,5 roku. Ukazuji mu pěkná místa, která jsem viděl já v dětství, nebo i ta, co jsem ještě nestihl."

Las Palmas: Nelze tam lenošit na pláži ani žádat all inclusive

jarvis_5ab25c4d498ed5ea33922e6f.jpeg
Foto: archiv Martina Šimka

Strategické a koncepční věci neřeší Martin Šimek v kanceláři v Ostravě, ale na Kanárských ostrovech, přesněji v Las Palmas. Každoročně zjara a na podzim si tam pronajímá apartmán a celkem skoro čtyři měsíce pracuje. "Jde mi to lépe, když jsem odtržený od provozu. Jezdím tam přemýšlet, vytřídit myšlenky a připravovat nové věci," přiznává, že se tam také jezdí nabíjet energií. Kolegové v cestovce se prý "děsí", s jakými nápady a vizemi se vrátí.

Las Palmas se podle jeho zkuše­ností liší od známějších středisek Kanárských ostrovů, která vyhledávají hlavně němečtí turisté. Nejsou tam ani velké hotelové komplexy, ani služby all inclusive. "Sjíždějí se tam takzvaní digitální nomádi z celého světa. Většinou potřebují jen notebook a připojení na internet. Já podobně jako oni sedávám v kavárně a pracuji. Hodně nápadů také dostávám při chůzi."