Už od konce května budou muset firmy lépe zabezpečovat data, která spravují. Týká se to klient­ských údajů, stejně jako informací o vlastních zaměstnancích. Nové evropské nařízení o ochraně osobních údajů známé pod zkratkou GDPR zavádí státy Evropské unie proto, aby úřady i soukromé společnosti citlivá data skutečně zpracovávaly v souladu s právními předpisy a zároveň je dostatečně chránily před zneužitím. Jeden ze způsobů, jak toho docílit, je osobní údaje anonymizovat.

"Dělá se to tak, že se z datového souboru nevratně odstraní všechny osobní údaje, bez možnosti zpětné identifikace konkrétní osoby," vysvětluje právnička Zuzana Kohútová ze společnosti FlyEye. Připomíná, že na takto upravená data se už nevztahují pravidla o ochraně osobních údajů.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se