Mnichov mění nomenklaturu. BMW 6 Gran Turismo tudíž není nový stroj, ale už druhá generace auta, které se dříve označovalo jako 5 GT. Kritici mu vytýkali nehezký design, majitelé si nemohli vynachválit praktičnost. Jak se změnilo, zjišťoval Ekonom v týdenním testu.

Označit novinku číslem 6 je logické. Leží totiž mezi top sedanem BMW 7 a manažerským BMW 5. Z většího modelu si bere zejména rozměry. O celých 91 milimetrů totiž překračuje hranici pěti metrů, což ji řadí mezi exkluzivní vozy. Do boje se tak může pustit s podobně stavěným Porsche Panamera − oba vozy mají výklopnou záď ve stylu takzvaného liftbacku. Je samozřejmostí, že její elektrické ovládání je už v ceně.

Pod pátými dveřmi se ukrývá zavazadlový prostor na 610 litrů libovolného nákladu. Pohodlně lze převážet třeba i lyže nebo snowboard, protože zadní sedadla, která jsou navíc elektricky polohovatelná, lze pomocí tlačítek sklápět zvlášť. Jednoduše řečeno, BMW 5 GT nabídne majestát top sedanu řady 7 pro ty, kteří také rádi po práci vyrazí za koníčky s rodinou.