Když si Dan Vávra vymyslel videohru zasazenou do zemí Koruny české v době vlády Václava IV., odborníci neskrývali skepsi. Ve hrách na hrdiny podle nich musí být draci a skuteční rekové. Hra Kingdom Come: Deliverance přitom nabízela příběh obyčejného poddaného, syna kováře z malé vesnice v Posázaví.

Autor po řadě odmítnutí ze strany velkých vydavatelství zkusil oslovit hráče přímo. O podporu požádal na crowdfundingovém serveru Kickstarter. Ten umožňuje zájemcům investovat do různých projektů výměnou za dobrý pocit nebo nějakou odměnu. V tomto případě kopii hotové hry. A Kickstarter ukázal, že středověk má své fanoušky nejen v Česku, ale i v Německu nebo USA. Na vývoj vysněné hry Dan Vávra získal v přepočtu 37 milionů korun. A to stačilo na to, aby přesvědčil investora, který další čtyři roky hru financoval.