Letenkový portál Letuška.cz loni zvýšil obrat o čtvrtinu na 3,5 miliardy korun. Počet prodaných letenek vzrostl meziročně o 100 000 na 395 000. Firma to v pondělí oznámila v tiskové zprávě.

Na prodaných letenkách se z poloviny podílela korporátní klientela, druhou polovinu tvořil internetový prodej. Zhruba 40 procent tvořily letenky nízkonákladových dopravců. Za výrazným nárůstem stojí už čtyři roky po sobě klesající cena letenek. Loni se dostala na dlouhodobé minimum, když spadla oproti roku 2016 o 560 korun na průměrných 8900 korun. Nejlevnější letenku Letuška prodala za 490 korun do Milána. Naopak nejdražší letenka na Bora-Bora ve Francouzské Polynésii stála 288 764 korun.

"Daří se nám oslovovat nejen soukromé cestovatele, ale i firemní klientelu, která tvoří významný podíl prodejů. Na takto rekordních cifrách se ale pochopitelně podílí celá řada faktorů. Na pražském letišti sílí konkurence, která tlačí ceny letenek dolů, kromě toho posiluje koruna a výhled ekonomiky je celkově optimistický. Takže Češi, kteří jsou hladoví po cestování a mají v průběhu roku obecně více dovolených, se mohou častěji vydávat do zahraničí. Navíc stále přibývá služebních cest," uvedl ředitel Letušky.cz Josef Trejbal.

Češi loni u Letušky nakoupili letenky do celkem 1096 destinací po celém světě, což bylo o 28 méně než před rokem. Vévodila jim opět Paříž, za kterou se loni zařadily Londýn, Amsterdam a Moskva, z předloňské první čtyřky tak vypadla Barcelona. Mezi mimoevropskými destinacemi v roce 2017 kraloval New York, za ním následovaly Bangkok a Dubaj.

Portál Letuška.cz spustila cestovní agentura Asiana v roce 2001 jako prvního online prodejce letenek v Česku a střední a východní Evropě. Mezi jeho největší konkurenty v tuzemsku patří společnost Student Agency podnikatele Radima Jančury nebo firma Kiwi.com.