Jaguar XF se musí ve třídě manažerských vozů utkat s dobře vybavenými zástupci německých luxusních značek, tedy Audi A6, BMW 5 a Mercedesem-Benz E. I proto jako u svého jediného vozu nabízí také verzi kombi nazvanou Sportbrake. Právě velké manažerské kombíky patří v Evropě mezi oblíbené.

XF Sportbrake má alespoň v přední části shodný design se sedanem, což z něj dělá velmi atraktivní vůz. Testované auto bylo navíc vybaveno LED světlomety, které svým futuristickým designem přitahovaly pozornost. Pak stačí auto dozdobit nápadným lakem a výsledkem je vůz, který působí na silnici oproti německé konkurenci svěže − příliš ho totiž u nás nepotkáte, a tak se za ním lidé otáčejí.

Auto měřící na délku bezmála pět metrů je ve své třídě prakticky největší, určitou "nafouklost" zadních partií se snaží zmírnit bohaté prosklení a sportovní styl zádě. Se stylem brzdových světel dobře souzní dvojice masivních výfuků. Pod elektricky otevíranými pátými dveřmi najdete kufr s kapacitou 565 litrů, což je zhruba stejný prostor, jaký lze dostat u Audi i BMW, král třídy Mercedes je na tom ale ještě o 75 litrů lépe. BMW má zase praktičtěji řešený zavazadelník, navíc s možností otevřít pouze horní skleněnou plochu místo celých dveří, což je dnes už unikum.