Venezuelský dělník Juan Carlos Goite musí být v práci "kreativní". Společně s dalšími vyndavá z jedné rozbité lokomotivy různé součástky, které pak montuje do jiné, popisuje agentura AP. Bez funkčních lokomotiv se kdysi prosperující venezuelská důlní společnost a dodavatel oceli Ferrominera Orinoco neobejde. Jinde než u jiných rozbitých strojů potřebné náhradní díly nesežene.

Podobné potíže, kdy chybí nezbytné součástky na opravu strojů, má většina továren a podniků. Devizové rezervy Venezuely se neustále tenčí, a na financování dovozu tak není dostatek prostředků. Caracas se tak dostává do začarovaného kruhu: nemá peníze na nákup náhradních dílů v zahraničí, továrny se kvůli tomu dostávají do stále hlubších potíží a klesá jejich produkce nebo úplně zavírají. Tím se prohlubují hospodářské potíže a zhoršuje humanitární situace.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se