Volvo XC60 bylo před deseti lety prvním modelem švédské automobilky, který vstoupil do kategorie luxusních kompaktních SUV. Neměl to lehké. Bojovat se zavedeným BMW X3 nebo Audi Q5 chce pádné argumenty. XC60 se ale okamžitě stalo nejprodávanějším vozem Volva. Druhá generace má šanci úspěch zopakovat, jak ukázal test Ekonomu.
Recept konceptu XC60 je velmi promyšlený. Vezměte jedno ideálně velké auto, přisypejte stylový design, útulnou kabinu a bezpečnostní výbavu. Chvíli pečte a výsledkem je po všech směrech vyvážený vůz. Při pohledu na jeho vzhled by škarohlíd nejspíš poznamenal, že jde jen o zmenšeninu velkého Volva XC90. Designéři si možná lehce práci ulehčili, ale na autě najdeme řadu nových detailů. Ať už uvnitř nebo zvenčí, kde je třeba jinak řešená záď. LED pro denní svícení ve tvaru položeného Thorova kladiva ale samozřejmě zůstává.
Uvnitř je designu věnována stejná, možná i větší pozornost než zvenčí. Dokládá to i příběh ohýbaného dřevěného dekoru před spolujezdcem. Jako předloha prý posloužil kus z moře vyvržené klády, kterou našel šéfdesignér značky při jedné procházce po pláži u Göteborgu. Romantické PR…
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111