Pravděpodobně nejpočetnější skupinou správců osobních údajů, tedy osob, na které se bude vztahovat nové evropské nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), jsou zaměstnavatelé. Zaměstnavatelé musí nakládat s osobními údaji svých zaměstnanců – vedou povinně evidenci pracovní doby, knihu úrazů, musí plnit povinnosti v oblasti sociálního a zdravotního pojištění či daňových předpisů. Přesto není třeba zvýšených obav. 

Nařízení, které vstoupí v účinnost koncem května, totiž nemění dosavadní koncepci ani základní strukturu a osu zpracování osobních údajů, stejně tak jako obsah výchozích práv a povinností.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Nejpočetnější skupinou, na kterou se bude vztahovat nařízení o ochraně osobních údajů známé jako GDPR, jsou zaměstnavatelé.
  • Není třeba, aby se nových pravidel obávali.
  • Problém ale bude s nově vytvořeným pověřencem pro ochranu údajů.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru