Ministryně financí Alena Schillerová slibuje proklientskou finanční správu. Co si pod tím představujete?
Výběr daní
Stačilo by lépe komunikovat a hledat jednodušší cesty. Bez arogance, s zdůrazněním toho, že jsme partneři. My od státu něco chceme a potřebujeme a on ví, že bez našich daní to nedokáže.
To by měla vysvětlit paní ministryně. Dle mého to např. je: jednoduchý a přehledný daňový systém, ukončení zbytečných a šikanózních kontrol, úcta k plátcům daní, rychlé úhrady vratek daní, jasné a závazné výklady zákona, zkrocení Fin. správy...
Představuju si konstruktivní přístup, jasné informace, vyvážená výkladová stanoviska a vyargumentovaná odůvodnění v rozhodnutích.
Představuji si symbiózu - rozumní vědí, že musí a chtějí daně zaplatit, ale přitom chtějí být váženými dodavateli peněz do státního rozpočtu a nikoli sprostými podezřelými.Tak do toho, paní Schillerová! Fandím Vám!Zatím se to ale nikomu nepodařilo..
Minimum papírování, abychom ztráceli co nejméně času s přípravou přiznání ke všem daním. Finanční úřady by také měly být vstřícnější - samozřejmě musí trestat daňové podvodníky, ale na ty, kdo jen udělají drobnou chybu, by měly být mírnější.
Princip proklientského přístupu je v tom, že děláte dobře protistraně. Považuji tedy za protimluv být proklientský a současně se snažit dostat co nejvíce peněz. Ale dovedu si představit vstřícný lidský přístup především u neúmyslných pochybění.
Zhola nic. Tak daleko moje fantazie nesahá. Chybí mi - fantazie.
Tak na to se vážně těším :-)!
Související