Už roky se nestalo, aby se zdražení potravin stalo tak zásadním tématem ve veřejné diskusi jako loni. Máslo se z televizních reportáží o naštvaných spotřebitelích a expertech s vazbami na mlékárny věštících další zdražování dostalo až do vládních usnesení požadujících prošetření cenové politiky supermarketů. Než jsme se stihli dozvědět, kdo si na mléčném výrobku s osmdesáti procenty tuku mastí kapsu, situace na trhu se uklidnila.

I tak je máslo s meziročním zdražením o 35 procent cenovým šampionem roku. Z opor spotřebitelského koše mu s menším odstupem sekundují vejce a česká variace na eidam. Výsledné "cenové skóre" trochu vyrovnávají třeba televize, které byly na vánočním trhu k mání o sedminu levněji než předloni. Slavit pak mohou ti, kdo s oblibou utrácejí za sukně, protože podle statistiků jim obchody účtovaly o čtvrtinu míň než v roce 2016.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se