Sportovní kupé a kabriolet Jaguar F-Type jezdí po silnicích už čtyři roky. Přesto pořád působí exoticky. Je to dané tím, že nejde o příliš rozšířený vůz. S letošním faceliftem tak nebylo potřeba lámat si příliš hlavu. Stylové křivky i tak nestárnou, takže je stačilo doplnit o pár drobností, jako je například nová optika světlometů. Zásadní ovšem je, že se pod kapotou objevil nový motor.

Jde o benzinový čtyřválec řady Ingenium, který si vyrábí sama automobilka. Je to zásadní krok, protože pod kapotou modelu F-Type zatím trůnily pouze větší šestiválcové a osmiválcové motory.

Nový základ má vozu pomoci, aby se lépe prodával. Díky nasazení čtyřválce dostal F-Type nižší cenu. Se základní částkou lehce překračující 1,6 milionu korun už může konkurovat Porsche Boxster, se kterým se zřejmě nyní bude často srovnávat. I německý vůz má čtyřválec, i když uložený uprostřed, tedy za zády posádky. V tabulkové spotřebě nový F-Type vykazuje nízké hodnoty, tedy i emise, což mu zase pomůže na trzích, kde se vysoká spotřeba vozů trestá vyšším zdaněním, které jejich cenu vystřelí raketově vzhůru. V Česku nic takového nehrozí.