Podnikatel Tomáš Čupr navýšil svůj podíl v e-shopu s potravinami Rohlík.cz. "Vánoce přišly dříve. V tašce nesu dalších 15 % v @rohlíkcz, a tím tedy i majoritu. Juch! Detaily brzy," napsal na svém profilu na Twitteru zakladatel e-shopu a připojil svou rozjařenou selfie. Čupr se tak nově se skoro 55 procenty stal většinovým vlastníkem provozovatele internetové prodejny potravin Rohlík.cz. Ve společnosti Velká Pecka, která e-shop provozuje, získal dalších 14,52 procenta od společnosti Enern Chili za 186,65 milionu korun, uvádí se ve smlouvě zveřejněné ve sbírce listin.

Rohlík.cz je internetový supermarket, který doveze potraviny, drogerii i domácí potřeby kamkoliv po Praze, Brně, Plzni, Hradci Králové, Pardubicích, Ústí nad Labem, Jablonci a Liberci v den objednání.

Ve skupině Velká Pecka dosud Čupr držel skrze svou firmu Rohlík.cz 39 procent. Společnost Enern Chili měla ve firmě Velká Pecka podíl 35,7 procenta a i po transakci zůstane druhým největším akcionářem. Celkem má firma Velká Pecka, jejímž je Čupr jednatelem, osm akcionářů.

14,5 procenta

O tolik navýšil Tomáš Čupr svůj podíl ve společnosti Velká Pecka, která provozuje e-shop Rohlík.cz. Dosud zakladatel potravinového on-line obchodu držel 39 procent.

Podnikatel podle smlouvy zaplatí 60,6 milionu korun hned. Dalších 63 milionů má uhradit nejpozději do dvou let a zbývajících 63 mi­lionů korun nejpozději do pěti let od podpisu smlouvy.

E-shop Rohlík.cz vloni zvýšil obrat meziročně trojnásobně na 960 milionů korun. Firma je dostupná pro 2,5 milionu obyvatel, on-line supermarket obsluhuje především zákazníky v Praze a Brně. Potravinový e-shop letos očekává, že dosáhne až dvoumi­liardových tržeb. Obrat roste podle Čupra kaž­dý měsíc meziměsíčně až o pětinu.

V brzké době navíc obchod chystá expanzi do velkých měst západní a střední Evropy. Podle dosavadních odhadů půjde o investici v řádu desítek milionů eur.

E-shop Rohlík.cz se letos potýkal i s problémy. V březnu musel několik týdnů kvůli nedostatku pracovních sil fungovat v omezeném režimu poté, co cizinecká policie zadržela při kontrole v pražském skladu firmy 85 cizinců, které poté vyhostila.

On-line prodej potravin patří v Česku v současné době k nejrychleji rostoucím kategoriím. Nejdéle na on-line trhu působí Potraviny on-line obchodního řetězce Tesco, dále třeba Freshbedýnky.cz, Coop-box.cz, Plnátaška.cz, Potravinydomů.cz a další. Na on-line trh se chystá vstoupit i řetězec Globus či diskont Lidl.

České domácnosti loni nakoupily v internetových obchodech potraviny, drogerii a další rychloobrátkové zboží za osm miliard korun, meziročně o 50 procent víc. Jen za potraviny a nealko nápoje to byly tři miliardy korun a meziroční růst přesáhl 40 procent. Vyplývá to z údajů společnosti GfK.

Letos by měla česká e-commerce přesáhnout v celoročních obratech 115 miliard korun. Přibližně třetinu z toho budou podle odborníků tvořit vánoční tržby.