Francouzi jsou průkopníky mezi vozy kategorie MPV, tedy prostornými auty pro rodinu. Renault Espace se vyrábí už od roku 1984 a je označován za první takové auto svého druhu v Evropě. Kdo jiný má tedy nárok vykašlat se po třech desítkách let na konvenční pojetí této kategorie a ukázat něco nového, neotřelého?

Renault Espace poslední generace není žhavá novinka. Jezdí na silnicích od roku 2015 a v Ekonomu ho testujeme kvůli jeho novému motoru. Přesto se sluší věnovat pár řádků jeho koncepci, protože žádný podobný vůz mezi MPV ani dnes nenajdete. V Renaultu si řekli, že rodina nepotřebuje velký skleník s obrovským prostorem nad hlavou (tak vypadal minulý Espace). Hlavní je prostor podélný. A tak aktuální model vypadá spíš jako velký dlouhý kombík zkřížený s oblíbenými SUV. Designově je velmi nápaditý.

Totéž se dá říci i o kabině, i když Renault stále lpí na své velké porci plastů. Futuristické tvary palubní desky, které dominuje velká konzole s displejem situovaným na výšku a všemi zbylými ovladači, jsou pohledné. Navíc je prostor mezi řidičem a spolujezdcem pod palubkou volný, takže sem lze odkládat drobnosti, stejně jako do rozměrné schránky pod loketní opěrkou nebo do elektricky vysunutelného šuplíku před spolujezdcem.

Designéři se vyřádili také na sedadlech, která vypadají velmi pěkně až luxusně, a jsou navíc pohodlná. Renault je nabízí dokonce i s masáží v ceně (platí už pro střední výbavu), což je velmi nezvyklé. Vyhřívání je samozřejmostí, i když má jen dva stupně výkonu. Rodina na cestě se tak může těšit na slušný luxus.