První taxi vyrazilo podle dostupných záznamů do provozu před 120 lety v německém Stuttgartu a brzy se nová služba začala šířit do dalších evropských metropolí. V roce 1917 už měli taxikáři mezinárodní asociaci. O sto let později to v řadě měst vypadá, že bojují o přežití. Takto se bouřili a stávkovali koncem listopadu ve španělském Madridu. Nelíbí se jim, že v éře všudypřítomného rychlého internetu se zájemce o individuální dopravu může svézt s kýmkoliv, kdo má auto, řidičský průkaz a v mobilu aplikaci, jako je Uber. Zpravidla je to jednoduché, pohodlné a hlavně levnější. Taxikářská licence, tedy punc "kvality" řidiče i vozu vystavený úředníky, nikomu ke šťastné cestě nechybí. Bohužel pro taxikáře.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.