Banky a splátkové společnosti, od České spořitelny až po Home Credit, dostávají nový nástroj na posouzení kvality žadatelů o půjčku. Inovace založená na matematických modelech pracujících s daty mobilních operátorů může otevřít cestu k úvěrům pro tři čtvrtě milionu mladých lidí, kteří zatím nemají finanční historii. Ti na úvěr dosud buď nedosáhli, nebo jej mají dražší a s větším množstvím potvrzení.

Systém nazvaný TelcoScore posuzuje uživatele telefonu například podle toho, jak často si pořizuje nový mobil nebo zda využívá data. Pro vytvoření skóringového nástroje spojili síly všichni tři operátoři tuzemských mobilních sítí − T-Mobile, O2 a Vodafone. Systém funguje on-line a umožňuje například bankám na základě elektronického dotazu − vždy se souhlasem vlastníka telefonního čísla − získat jednorázové skóre od jedné do 1000. Skóre určuje míru rizika, že žadatel, který půjčku nebo splátkový program získá, během následujících tří měsíců přestane splácet.