Vždy, když se objeví nová Honda Civic, fanoušci sportovních aut napjatě čekají na její nejostřejší verzi, "hot hatch" Civic Type R. Tentokrát nemuseli být napjatí až zas tak dlouho. Zatímco v minulé verzi se objevil Type R až na konci životního cyklu Civicu, teď přichází jen chvíli po běžném modelu. Obě verze Type R tak od sebe dělí jen pár let. Bylo vůbec co měnit?

Pokud jde o vzhled, tak rozhodně ne. Civic Type R už v minulé generaci vypadal, jako by svým výstředním designem vypadl přímo ze stránek lehce ujetého japonského komiksu. Rozšíření podběhů, "lízátko" vpředu, masivní difuzor vzadu, nasávací otvory, obrovské přítlačné křídlo a trojice výfuků tvoří dohromady celek, který uchvátí milovníky tuningu ve věku od 15 do 25 let. A pak? Pak už je třeba hledat v sobě mladou duši, protože s tímto autem rozhodně na obchodní jednání nevyrazíte. Jenže jde zároveň o kouzlo Type R, který se očividně nebere až zas tak vážně.