Každý den jeden film za necelých deset dolarů měsíčně. S touto neporazitelnou nabídkou dobývá americký trh Ted Farnsworth a doposud neznámá firmička Hellios and Matheson Analytics. Hit burzy za měsíc září − kdy jeho akcie pod dojmem, že by mohl být Netflixem pro kina − zhodnotily ze srpnových tří dolarů na jedenáctinásobek. Propadák nastal za měsíc říjen, kdy ve světle racionálnějšího uvažování akcie ztratily šedesát procent hodnoty. Při aktuální ceně stabilizované momentálně kolem deseti dolarů za akcii a tržní kapitalizaci na úrovni 90 milionů je nyní konečně více času, kdy lze celý příběh zrekapitulovat. Příběh, ve kterém figuruje dlouhodobě neúspěšná no name firma a podnikatel s nelichotivou minulostí.

Předplatné za cenu jedné vstupenky

Rozhýbání obchodování s akciemi Hellios and Matheson Analytics má na svědomí pohlcení firmičky MoviePass. Ta během své šestileté historie neúspěšně experimentovala s několika cenovými modely předplacených vstupenek do kin. Původně se počítalo maximálně s pěti vstupy měsíčně do jakéhokoliv kina ve Spojených státech. Později veškerá omezení zmizela. Poslední "předrevoluční" provedení připomínalo permanentku do posilovny. Zákazník platil měsíční předplatné 50 dolarů a MoviePass kalkuloval, že se většina jeho abonentů do kina dostaví jednou, maximálně dvakrát za měsíc. Tato nabídka přilákala za dva roky na dvacet tisíc předplatitelů. V polovině letošního roku ovšem společnost ovládl Ted Farnsworth a jízda začala.

Firma během několika měsíců získala 600 tisíc zákazníků, do roka jich mají být tři miliony.

Farnsworth odstranil veškeré omezení a cenu za měsíční předplatné jednoho filmu denně v jakémkoliv kině ve Spojených státech nacenil na 9,95 dolaru, což je jen o málo víc, než je průměrná cena jednoho lístku. Během dvou dnů měl 150 tisíc nových zákazníků, na konci září se chlubil 400 tisíci abonenty, v říjnu prezentoval další padesátiprocentní nárůst. MoviePass získal již zmíněnou netflixovskou nálepku. Akcie nastoupily na horskou dráhu a celý model se dostal do záře reflektorů. Ta nabídka je totiž podle expertů až příliš dobrá na to, aby byla udržitelná.