Když začátkem letošního roku Jiří Caudr nastoupil jako ředitel marketingu do e-shopu s módou Zoot, na novém působišti se zasadil o podstatnou změnu interní komunikace. Společnost začala využívat nástroj Facebook Workplace, jedno z hlavních řešení na poli takzvaných vnitropodnikových sociálních sítí. Vzhledem a funkcemi se podobají těm klasickým, jako je Twitter, LinkedIn nebo právě Facebook. Oproti nim jsou ale omezené na prostředí firmy, účty zřizuje i ruší zaměstnavatel.

"Naší největší motivací bylo sjednotit různé komunikační kanály," zdůvodňuje rozhodnutí Caudr. A samozřejmě snížit počet e-mailů, které ve firmě kolují. Zdlouhavé mailování podle něj zaměstnance zbytečně zdržuje od práce, často je snazší věc probrat přes telefon nebo alespoň firemní chat, který je díky nižší formálnosti zpravidla rychlejší.

Záměr se povedl a zaměstnanci Zootu dnes přes Workplace řídí práci v týmech, sdílí dokumenty nebo se dohadují, kam půjdou na oběd. Systém nahrazuje funkci intranetu, e-mailu či sdílených disků a částečně se na něj přesunuje neformální komunikace, která dříve probíhala v kuchyňce. Zoot také přes Workplace pořádal školení pro zaměstnance v kamenných výdejnách. Fakt, že zaměstnanci nemusí sedět v jedné místnosti a mohou zůstat v jednotlivých výdejnách, ale zároveň se mohou okamžitě na cokoliv zeptat, snížil náklady na organizaci a logistiku.

"Dříve bychom sezvali všechny prodejce do jednoho místa nebo organizovali skupinový videohovor, teď jsme to vyřešili poměrně jednoduše pomocí tří příspěvků v jedné skupině na síti," pochvaluje si Caudr.