Mezi středně velkými SUV zuří boj, dlouhá léta zejména u německých značek Audi, BMW a Mercedes-Benz. Model X3 jezdí od roku 2003, jeho první generace byla taková nemastná neslaná. S tou aktuální nemá společného ale takřka nic. Novinka z Mnichova je třetím vydáním tohoto SUV, které za dlouhá léta konečně vykrystalizovalo v řidičsky zajímavý vůz.

Vzhledově jde u BMW X3 o lehký posun, o který se starají hlavně nápadné full LED světlomety vpředu a zadní brzdová světla nově vyvedená ve 3D. Má to být taková svítící skulptura. Auto narostlo na délku o pět centimetrů, o kousek víc se prodloužil i jeho rozvor. Přifouknuté tvary mu pak dodaly více sebevědomí, což jeho řidiči a řidičky bez debat ocení.

Interiér je v první řadě luxusní a jeho vzhled se odvíjí od toho, za co je budoucí majitel ochoten připlatit. Vždyť ceník BMW je dlouhý 28 stran. Testovaný vůz se světlým čalouněním vypadal uvnitř obzvlášť pěkně. Nabídl pohodlná sedadla vzadu i vpředu a velkou porci místa pro všechny čtyři cestující. Jen kufr se kupodivu od minule nezvětšil a stále nabízí 550 litrů kapacity. Zadní sedadla jsou ale samostatně sklopitelná nejen páčkami na stěnách zavazadlového prostoru, ale i tlačítky umístěnými dole pod jejich sedáky. Mezipodlaha pak skrývá prostor na drobnosti. SUV prostě musí být praktické.